2011年7月18日 星期一

東京自由行 2011 Day 4

今日是行程最後一日,身為童軍領袖兼小女童軍領袖的我去了東京的男女童軍總會參觀和買章。

在新宿搭鐵路到調布站,北口出了之後行到這個巴士站搭51號巴士,幸運的是我問巴士司機男童軍總會邊個站落車時,有位男士主動說他是總會職員,更帶我去=]

其實去之前我在香港已經用電郵跟當地職員Mrs. Michiko Ban聯絡,
以下是由我住的酒店出發的路程簡介~~~
Take JR Yamanote Line from Nippori station to Shinjuku station
(20minits,190yen).

From Shinjuku station, take Keio Line to Chofu station
(16minits by semi-express, 230yen).

From Chofu station north exit bus terminal, bus pole No.11, 
take Bus No.51(direction Mitaka) to Osawa Yoncho-me bus stop
(15minits, 200yen).

Then, you can find the National Flag & the Flag of Scout Association of 
Japan on the top of our building.

Or you can take a taxi from Chofu station to our NHQ
(10minits, about 1000yen).

(Please mention "Osawa Yoncho-me Boy Scout Kaikan")

At the Scout shop we can't accept any credit card, 
purchase by JPY cash only.

Office hour: Monday through Friday, 9:00-17:15
 
http://www.scout.or.jp/j/info/institution/mitaka_access.html

ボーイスカウト日本連盟













總會好大,不過沒有特別的展覽地方,在這裡見到香港童軍總會送的紀念品~



在有關商店的工作人員知道我是從香港來的,就送我兩張2015年大露營的貼紙^^"



大家都估唔到的就是日本男童軍有出Hello Kitty產品(大約值港幣18元,平過Hello Kitty Land的物品價錢)



在男童軍總會前拍照留念>.<



如果搭51號時見到這間郵局就記得準備下車~~~



由於51號巴士班次比較疏,所以行出去十字路口附近的巴士,原來果邊比較多車返鐵路站~~~



之後去女童軍總會,在Hatagaya站下車,之後出地面,行大路見到有個公園轉右直行,見到這個郵局再行前少少再轉右~~~



見到這個分叉位就向左邊上,唔好行右邊~~~



終於來到了,拍照留念=W=



由於日本慶祝90周年,所以我今次買了些這個設計的紀念章留念~~~



小女童軍故事的貓頭鷹~~~~



個展覽館有好多書和製服展示~~~



好多章呀~~~



我比較喜歡這個介紹~~~



傳統式制服,已經不再使用~~~



這就是現在的制服~~~




其實去之前我跟當地職員Noriko Iizuka 電郵聯絡過,因為我怕自己plan錯行程,
多謝她事前話我知7月18日是國家假期,令我plan到行程能更順利=]

以下是部份電郵內容~~~

Dear Mandy,

Greetings from Tokyo.

 We are happy to welcome you to our headquarter. We have Girl Scout Shop,
 so you can purchase the badges. Girl Scout shop open from 10 to 16,
Monday-Friday.

Also you can use credit card (Visa, Master only) at our shop.

Please see the Map to GSJ.

http://www.girlscout.or.jp/english/documen/map.pdf

The nearest station is Hatagaya or Yoyogi-Uehara. If you use Taxi from
 Shinjuku station, taxi fare is approximately 1,500Yen.

If you have any questions, please do not hesitate to contact me.

Yours in guiding and Girl Scouting,

Noriko Iizuka
International Section
Girl Scouts of Japan
ガールスカウト日本連盟

沒有留言:

張貼留言